<b>Podwójne finansowanie obwodnicy zachodniej Nowego Sącza?</b>

Wiadomości

Dnia 1 lipca 2013 roku odbyła się LIII sesja sejmiku województwa małopolskiego. Jednym z punktów porządku obrad było ustalenie nowej koncepcji dróg i obwodnic które będą realizowane z funduszy unijnych w ramach nowego okresu programowania 2014 – 2020. Na liście znalazło się 19 nowych propozycji (głównie obwodnic) wraz z wskazaniem przebiegu nowych dróg, oraz propozycją finansowania z środków unijnych.

Wykaz nowych przedsięwzięć drogowych planowanych na lata 2015 – 2020 – TUTAJ

Wśród tych 19 nowych dróg znalazła się inwestycja p.n. „Budowa północno – zachodniej obwodnicy Nowego Sącza – połaczenie m. Brzezna z drogą krajową nr 28”. Opórcz tej inwestycji z subregionu sądeckiego znalazły się „obwodnica Muszyny” oraz „obwodnica Bobowej”. Wartość planowanych środków finansowych przyznanych  całemu subregionowi sądeckiemu to 140 mln. zł.

Ogromne zdziwienie budzi fakt że północno – zachodnia obwodnica Nowego Sącza znalazła się już  na liście rankingowej zadań do dofinansowania w okresie 2007-2013, i umową pomiędzy starostwem nowosądeckim a województwem małopolskim została podpisana.

W związku z powyższym należy zadać pytanie dlaczego sejmik województwa małopolskiego planuje dofinansować budowę obwodnicy połnocno – zachodnie Nowego Sącza z nowego okresu programowania 2014-2020, skoro umowa na to zadanie została podpisana na okres programowania 2007-2013. Taki stan rzeczy oznacza że inwestycja ta będzie podwójnie finansowana?!

Należy również zapytać co się stało z środkami przyznanymi na budowę obwodnicy północno – zachodniej Nowego Sącza z okresu 2007-2013 (czyli 56 mlz zł) które były zapisane na tą inwestycję zarówno w budżecie województwa małopolskiego jak i starostwa nowosądeckiego. Czy województwo małopolskie przeznaczyło te środki unijne na inne już zadania pozbawiając subregion sądecki pokaźnej dotacji? , a jeżeli tak to na jakie?


Wartość planowanych środków finansowych przyznanych  całemu subregionowi sądeckiemu na okres 2014 – 2020 to 140 mln. zł (na 3 zadania w/w). Odliczając od nich 56 mln zł. które zapisane były na obecny okres programowania i powinny zostać wykorzystane w latach 2007-2013, należy uznać że subregion sądecki dostanie 84 mln zł na inwestycje drogowe. Jeżeli ktoś przyjrzy się zaplanowanym przez sejmik zadaniom na pewno zauważy, że na jedno tylko zadanie (obwodnica Oświęcimia) planuje się wydać 160 mln. zł. Sumując również  środki przeznaczone na inne subregiony, należy uznać że subregion sądecki otrzyma najmniejszą ilość środków unijnych z nowego okresu programowania na inwestycje drogowe.

Być może chodzi o to że Urząd Marszałkowski przeznaczył środki finansowe na obwodnicę Nowego Sącza, która jak się okaże za kolejnych 7 lat, nie będzie mogła być wykonana z różnych przyczyn, i po raz kolejny subregion sądecki zostanie „okradziony” z środków europejskich.

Pliki Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Zaakceptuj i kontynuuj

Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz: Polityka prywatności
Polityka Cookies