
W roku szkolnym 2017/2018 grupa 14 uczniów z klasy IVA ze Szkoły Podstawowej w Wielogłowach pod kierunkiem i wg pomysłu Pani Bogusławy Konieczny, nauczycielki języka angielskiego, rozpoczęła przygodę z językiem angielskim w nowej formie. Uczniowie uczęszczają na zajęcia innowacyjne, których celem jest doskonalenie umiejętności komunikowania się w sytuacjach życia codziennego.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i są prowadzone w zdecydowanej większości tylko w języku angielskim. Uczniowie doskonalą i rozwijają przede wszystkim umiejętność mówienia. Dzięki atrakcyjnym metodom pracy oraz wykorzystaniu nowoczesnych technologii zajęcia cieszą się bardzo dużym powodzeniem. Uczniowie mają okazję oglądać filmy, odgrywać scenki z życia wzięte oraz tworzyć własne projekty filmowe. Warto nadmienić, że zajęcia sprawiają radość nie tylko uczniom ale również ich rodzicom, którzy wykazują duże zaangażowanie w kolejne projekty swoich dzieci, a bywa i tak, że sami biorą w nich udział .
Inspiracją do wdrożenia innowacji była dotychczasowa obserwacja uczniów na różnych poziomach na lekcjach języka obcego. Dla większości uczniów, niezależnie od wieku, poważną blokadę stanowi przełamanie bariery językowej i swobodne posługiwanie się językiem angielskim w realnych sytuacjach.
Ponadto, w ramach realizacji ww. zajęć oraz w związku z nawiązaniem współpracy polsko-amerykańskiej z Polską Szkołą Dokształcającą im. Karola Wojtyły w Linden, wspomniana grupa uczniów w okresie listopad-grudzień 2017r. realizowała projekt wymiany kartek świątecznych z uczniami amerykańskimi (klasa 7-8), którzy mają polskie korzenie.
Projekt rozpoczęto od poznania siebie nawzajem. W tym celu wykorzystano nowoczesną technologię oraz Internet. Uczniowie pod opieką nauczyciela stworzyli krótkie prezentacje video w języku angielskim, którymi się wymienili, wykorzystując jeden z komunikatorów internetowych. Następnie wylosowali imię osoby, do której skierowali życzenia. Uczestnicy projektu po obu stronach samodzielnie stworzyli kartki, które następnie wzbogacili spersonalizowanymi życzeniami świątecznymi w języku angielskim. Kartki zostały spakowane i wysłane do Stanów Zjednoczonych i z niecierpliwością oczekiwano na odpowiedź. Ku wielkiej radości uczniów, kartki dotarły do szkoły dokładnie w okresie przedświątecznym. Stworzone także własnoręcznie przez kolegów i koleżanki ze Stanów. Co więcej, znalazły się w nich bardzo serdeczne, niekiedy wzruszające życzenia, skierowane do konkretnych uczestników projektu.
To dopiero początek długofalowej współpracy pomiędzy ww. szkołami. Prowadzący ma nadzieję, że taka forma nauki języka obcego zadziała na uczniów stymulująco i stopniowo nie tylko „przełamią pierwsze lody” w mówieniu ale także nabędą umiejętności posługiwania się językiem angielskim w praktyce.