
Dnia 21.11.2016 r. w Krakowie odbyło się Posiedzenie Komitetu Sterującego dla Wójtów oraz Burmistrzów Gmin Partnerskich uczestniczących w projekcie pn. „Demontaż i bezpieczne składowanie wyrobów zawierających azbest z obszaru województwa małopolskiego”. Gminę Chełmiec reprezentował wójt – Bernard Stawiarski.
Głównym punktem obrad było podjęcie decyzji o rozdysponowaniu oszczędności jakie powstały w projekcie. Zgodnie z decyzją wójtów z oszczędności powstałych w projekcie będzie można wspierać demontaż i wywóz azbestu z budynków mieszkalnych (do 200 m2) oraz budynków gospodarczych (do 400 m2). W związku z tym projekt ulega przesunięciu do 31 marca 2017 r.
Projekt trwa od 2014 roku i dotychczas w gminie Chełmiec zdemontowano i wywieziono 220 ton azbestu z 93 obiektów.
O dofinansowanie mogą się ubiegać osoby fizyczne spełniające określone warunki zawarte w regulaminie. Refundacją objęte zostaną koszty związane z demontażem, odbiorem (załadunkiem, transportem, rozładunkiem), deponowaniem odpadów zawierających azbest na składowisku odpadów niebezpiecznych oraz dostarczeniem nowego pokrycia dachowego. Dofinansowanie na w/w zadania pokrywane jest w 85% z Programu szwajcarskiego, a w 15% z budżetu Gminy Chełmiec.
Projekt ten przewiduje dofinansowanie do:
- demontażu pokryć dachowych oraz elementów elewacji wykonanych z materiałów zawierających azbest,
- transport zdemontowanych pokryć na składowisko,
- składowanie odpadów na odpowiednio przygotowanych składowiskach,
- wywozu gruzu azbestowego,
- dopłatę do zakupu blachy standardowej dla najuboższych do budynków mieszkalnych (do 200 m2) oraz gospodarczych (do 400 m²).
Przypominamy, że wyroby azbestowe z posesji powinny zniknąć do końca 2032 roku. Wszystkich mieszkańców zainteresowanych uzyskaniem dofinansowania do usunięcia i unieszkodliwienia azbestu prosimy o składanie wniosków do Urzędu Gminy Chełmiec pokój
nr 15, tel. 18 414 56 17.
Szczegóły dotyczące regulaminu oraz warunków przyznawania pomocy, a także obowiązujące wzory wniosków znajdują się tutaj.