W dniu 25 maja 2018 roku w portalu Sądeczanin.info został zamieszczony artykuł zatytułowany Chełmiec: radni jednogłośnie za wspólną komunikacją z Nowym Sączem w którym to pani Stachura odniosła się do nadzwyczajnej sesji rady Gminy Chełmiec zwołanej przez 6 radnych (Rafała Kmaka, Jakuba Ledniowskiego, Tadeusza Lisa, Włodzimierza Marszałka, Zbigniewa Kuźmę i Józefa Włodarczyka) reprezentujących totalną opozycję w stosunku do wójta gminy Chełmiec. Radni opozycyjni domagają się uruchomienia na terenie gminy Chełmiec komunikacji miejskiej przez MPK Nowy Sącz. Kuriozum całej tej sytuacji jest takie, że dokładnie Ci sami radni z radnymi Rafałem Kmakiem i Jakubem Ledniowskim przy zdecydowanym udziale posła Arkadiusza Mularczyka tego samego posła, który chce rozwiązywać problemy komunikacyjne w regionie sądeckim, zablokowali zmianę statusu miejscowości Chełmiec na miasto przez co pozbawili gminę Chełmiec możliwości pozyskania nawet 20 mln zł dotacji unijnej na organizację własnej komunikacji zbiorowej, która miała być całkowicie darmowa dla wszystkich mieszkańców bez względu na wiek.
Jeżeli chodzi o współpracę z MPK Nowy Sącz to zawsze gmina była przychylna na takich samych zasadach jak innym przewoźnikom tj. za darmo udostępniane były przystanki oraz zajezdnie autobusowe. Gmina Chełmiec nigdy nie była przeciw komunikacji i jej nigdy nie blokowała. Jedynym problemem było żądanie przez MPK Nowy Sącz astronomicznie wysokich dopłat z roku na rok coraz większych, które sięgały w skali roku prawie milion zł. Dzięki temu, że gmina nie dopłaca przewoźnikom do komunikacji mogła sobie pozwolić na liczne znaczące inwestycji m.in. budowę chodników w Dolinie Smolnika czy też budowę basenu w Chełmcu. Gmina nie dopłaca do funkcjonowania komunikacji żadnemu przewoźnikowi a MPK Nowy Sącz pochłania rocznie 15 mln zł dotacji z budżetu miasta Nowy Sącz oprócz wpływów z biletów. Inni przewoźnicy mając taki nowoczesny tabor autobusowy jaki posiada MPK za takie dopłaty woziłaby pasażerów za darmo. Tak dla wiadomości radnych z totalnej opozycji z radnymi Rafałem Kmakiem i Jakubem Ledniowskim na czele wysokość dopłat do MPK Nowy Sącz w latach 2003-2018 wyniosła blisko 150 mln zł co wystarczyłoby na budowę kolejnych dwóch mostów i obwodnicy wzdłuż Dunajca.