
W ostatnim okresie czasu wiele się mówi na temat funkcjonowania komunikacji miejskiej świadczonej przez MPK Nowy Sącz w gminach ościennych. W mediach pojawiają się informacje jakoby gmina Chełmiec otrzymała propozycje kompleksowej obsługi w zakresie komunikacji zbiorowej dla całej gminy. Poniżej prezentujemy skan złożonej przez Prezesa MPK Nowy Sącz propozycji kompleksowej komunikacji zbiorowej zdaniem Prezesa dla całej gminy Chełmiec. Jak wynika z przedstawionej propozycji, której koszt roczny dla budżetu gminy Chełmiec miałby wynieść wg ustnych informacji przekazanych przez Prezesa MPK Nowy Sącz 600 tys. zł (50 tys. zł miesięcznie) obejmuje jedynie wybrane miejscowości z gminy Chełmiec a nie całej gminy. Przedstawione wyliczenia w tabeli są obarczone błędami m.in. nie zgadza się miesięczna liczba wozokilometrów po przeliczeniu w ujęciu rocznym. Obecnie proponowana liczba kursów oraz wozokilometry są o ok 50 % mniejsze od liczby wozokilometrów komunikacji MPK Nowy Sącz, która funkcjonowała w gminie Chełmiec jeszcze w 2007 roku.
W ostatnim czasie wiele się mówi o tym, że miasto Nowy Sącz dopłaca do funkcjonowania komunikacji miejskiej MPK w gminach ościennych przy bardzo wysokim koszcie wozokilometra, który wynosi już powyżej 6 zł. Można zauważyć wyraźne podejście przewoźnika do podnoszenia opłat dla poszczególnych gmin przez które przejeżdżają autobusy MPK przy czym nie widać żadnych działań zmierzających do obniżenia kosztów funkcjonowania i zwiększenia przychodów w spółce. Jeszcze w kampanii wyborczej jesienią 2018 rok padały propozycje, że autobusy MPK Nowy Sącz będą jeździły po całym powiecie nowosądeckim i że będą uruchamiane połączenia dalekobieżne.
W związku z powyższym gmina Chełmiec na chwilę obecną nie otrzymała żadnej kompleksowej propozycji uruchomienia komunikacji na terenie całej gminy Chełmiec a przedstawiony przez Prezesa MPK niepodpisany „świstek papieru” to kpina…