
GMINA CHEŁMIEC rozpoczyna przyjmowanie wniosków od mieszkańców na zakup węgla w ramach zakupu preferencyjnego na okres od 1 stycznia 2023 r. do 30 kwietnia 2023r. Wnioski o zakup mogą złożyć wszystkie osoby uprawnione, które chcą dokonać zakupu węgla w tym okresie.
W ramach zakupu preferencyjnego na 2023 rok osoba uprawniona do dodatku węglowego będzie mogła kupić nie więcej niż 1,5 tony, lecz w przypadku gdy do dnia 31 grudnia 2022 r. nie dokonano zakupu paliwa stałego w ramach zakupu preferencyjnego albo dokonano takiego zakupu w ilości mniejszej niż 1,5 tony, ilość niezakupionego węgla przechodzi na rok 2023.
Jaki jest sposób dostarczenia wniosku?
Wniosek można:
- uzupełnić i złożyć osobiście na Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy Chełmiec, ul. Papieska 2, (od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30-15.30)
- przesłać za pomocą komunikacji elektronicznej ePUAP (wówczas należy opatrzyć je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnić z wykorzystaniem profilu zaufanego)
- wniosku nie można złożyć telefonicznie
- wysłanie mailem skanu lub zdjęcia podpisanego odręcznie wniosku jest niewłaściwe.
O zakup węgla w cenie 1950 zł za tonę, może starać się osoba fizyczna wchodząca w skład gospodarstwa domowego usytuowanego na terenie Gminy Chełmiec, której:
- przyznano dodatek węglowy lub
- pozytywnie rozpatrzono wniosek na dodatek węglowy lub
- dokonała zgłoszenia głównego źródła ogrzewania w centralnej ewidencji emisyjności budynków
UWAGA: Do ceny węgla nie wlicza się kosztów transportu węgla, z miejsca składowania w gminie do gospodarstwa domowego. Koszt transportu węgla ze składu do gospodarstwa domowego ponosić będzie mieszkaniec.
Jedno gospodarstwo domowe może złożyć tylko jeden wniosek o zakup preferencyjny.
Procedura zakupu węgla:
- Złożenie wniosku.
- Weryfikacja wniosku i sprawdzenie poprawności złożonych dokumentów przez Urząd Gminy.
- Informacja telefoniczna do wnioskodawcy z Urzędu, o zakwalifikowaniu wniosku do zakupu węgla oraz informacja o konieczności uiszczenia opłaty.
- Zapłata za węgiel przez wnioskodawcę na konto bankowe Urzędu Gminy.
- Odbiór węgla przez wnioskodawcę, we wskazanym przez Gminę punkcie.
Co nastąpi po złożeniu wniosku?
- Złożony wniosek rozpatrzony zostanie niezwłocznie.
- W przypadku błędów we wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do ich poprawienia.
- Jeśli z wniosku będzie wynikać, że wnioskodawcy nie przysługuje prawo do zakupu preferencyjnego węgla stosowna informacja zostanie przekazana telefonicznie, mailem lub listownie – w zależności od sposobu wniesienia wniosku.
- Jeśli wniosek zostanie zweryfikowany pomyślnie, osoba z Urzędu skontaktuje się z wnioskodawcą na numer telefonu podany we wniosku, celem potwierdzenia i podania sposobu płatności za węgiel. Wnioskodawca zostanie poproszony o uiszczenie zapłaty za węgiel na konto Gminy Chełmiec numer: 98 88110006 0000 0042 4888 0307, a w tytule przelewu koniecznie należy wpisać: WĘGIEL (kostka, orzech, ekogroszek) - imię i nazwisko wnioskodawcy wraz z adresem gospodarstwa domowego, na który jest złożony wniosek. Numer konta bankowego będzie podany również na stronie internetowej Gminy: www.chelmiec.pl.
- Po zaksięgowaniu wpłaty na konto osoba upoważniona z Urzędu, telefonicznie przekaże informację wnioskodawcy podając miejsce odbioru węgla.
- Węgiel może odebrać tylko wnioskodawca lub osoba pisemnie upoważniona przez wnioskodawcę. W obu przypadkach należy legitymować się dowodem tożsamości.
UWAGA!
- Nie należy dokonywać płatności za węgiel, dopóki weryfikacja wniosku nie zostanie potwierdzona telefonicznie przez osobę upoważnioną z Urzędu.
- Miejsce i termin odbioru węgla będzie ustalany dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Urzędu.
W przypadku pytań i wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny: tel. 18 548-02-48
Wniosek i informacje dostępne na stronie: www.chelmiec.pl
Na terenie gminy usługę składowania i wydawania węgla świadczy następujący skład opałowy:
1) F.H.U. KOSECKI Stanisław Kosecki Klęczany 106, 33-394 Klęczany
Dokumenty do pobrania: