
Gmina Chełmiec zakończyła realizacje projektu we współpracy z Fundacją Partycypacji Społecznej w partnerstwie z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Poznaniu i instytucjami zagranicznymi pt. „Mobilny urzędnik. Poprawa dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach”.
Celem projektu było wypracowanie modelu świadczenia usług publicznych przez pracowników samorządowych, w miejscu zamieszkania klienta. Jednym z podstawowych założeń projektu było zwiększenie dostępności, w zakresie obsługi klientów o specjalnych potrzebach - osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych.
Zdajemy sobie sprawę, że pomimo wprowadzania kolejnych rozwiązań ułatwiających mieszkańcom załatwianie spraw urzędowych, nadal w najtrudniejszej sytuacji są osoby niepełnosprawne, starsze, chore i osoby, które z powodu sytuacji losowej zwyczajnie nie mogą wyjść z domu.
Projekt był realizowany w okresie od 1.07.2020 r. do 30.06.2021 r.
Ze wsparcia skorzystało 10 rodzin, do których dotarł urzędnik i w miejscu zamieszkania zrealizował wnioskowane usługi związane z załatwieniem sprawy urzędowej.
`Finansowanie projektu było oparte o środniki Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego bez konieczności udziału środków gminnych.