Kierownik
Telefon: 18 548 02 30
Email: sekretariat@chelmiec.pl
Pokój nr 22
Do zadań i kompetencji Wydziału Finansowo-księgowego należą w szczególności sprawy:
- Opracowanie projektu uchwały:
- dotyczącej procedury uchwalania budżetu
- budżetowej
- wieloletniej prognozy finansowej
- programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi,
- zmian budżetu Gminy oraz zmian wieloletniej prognozy finansowej
- ustalenia wykazu wydatków budżetowych, które nie wygasają z upływem roku budżetowego
- Monitorowanie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu,
- Weryfikacja planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,
- Opracowanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze danego roku,
- Opracowanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu,
- Przeprowadzanie kontroli gospodarczo-finansowych w jednostkach organizacyjnych oraz w jednostkach pomocniczych finansowanych z budżetu gminy,
- Kontrola oraz rozliczanie dotacji finansowych przyznawanych organizacjom pozarządowym,
- Sprawowanie kontroli nad należytym wykonywaniem obowiązków przez głównych księgowych jednostek organizacyjnych,
- Przygotowywanie dokumentacji przetargowej dotyczącej obsługi bankowej Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,
- Współpraca z bankami, ZUS, US .
- Prowadzenie księgowości Urzędu Gminy i Budżetu Gminy,
- Obsługa kasy Urzędu Gminy , jednostek organizacyjnych Gminy i Instytucji Kultury w zakresie przyjmowanych wpłat i dokonywanych wypłat gotówkowych,
- Ewidencja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia.
- Organizacja przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych oraz jej rozliczenie, zgodnie z przepisami prawa.
- Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, finansowej oraz statystycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Prowadzenie centralnego rejestru umów.
- Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa lub zleconych przez Wójta Gminy