Kierownik
Kierownik
Telefon: 18 414 56 14
Email: sekretariat@chelmiec.pl
Pokój nr 12
Do zadań i kompetencji Wydziału Spraw Obywatelskich i Organizacyjnych należą w szczególności sprawy:
- ewidencjonowanie działalności gospodarczej,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- obsługa Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i doskonaleniem zawodowym pracowników, dokształcaniem,
- prowadzenie rejestru skarg na działalność Urzędu i pracowników,
- prowadzenie archiwum akt pracowniczych obecnych i byłych pracowników Urzędu,
- ewidencjonowanie czasu pracy pracowników, ewidencja wyjść i wyjazdów służbowych i prywatnych w godzinach pracy,
- przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
- zaopatrzenie w materiały i urządzenia biurowe, środki czystości,
- prowadzenie ewidencji ludności i przechowywanie dokumentów ewidencji (karty osobowe mieszkańców, ewidencja komputerowa),
- przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych i wydawanie decyzji w sprawach meldunkowych,
- przyjmowanie zawiadomień organów sądowych dot. prawomocnych wyroków ograniczenia wolności, praw publicznych,
- prowadzenie rejestru wyborców,
- sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców w zarządzonych wyborach i referendach,
- przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów tożsamości,
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń meldunkowych.
- pełnienie funkcji administratora bezpieczeństwa informacji,
- prowadzenie ewidencji zbiorów danych osobowych,
- przestrzeganie i wdrażanie zasad wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz aktów wykonawczych ,
- nadzór nad bezpieczeństwem danych, przeciwdziałanie dostępowi do systemu osób niepowołanych,
- podejmowanie odpowiednich działań w przypadku naruszenia systemu zabezpieczenia danych,
- tworzenie kopii bazy danych,
- kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej sprzętu komputerowego, kasowanie i utylizacja sprzętu komputerowego, nie nadającego się do dalszego użytku,
- przekazywanie informacji publicznych do Biuletynu Informacji Publicznej,
- pomoc użytkownikom systemów informatycznych w tworzeniu nowych zbiorów danych bądź uzupełnianiu dotychczasowych.
- organizacja i koordynacja narad i spotkań Wójta,
- obsługa centrali telefonicznej, sprawy dotyczące łączności telefonicznej, zamawianie prasy,
- nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych.
- rejestracja pism wpływających i wysyłanych z Urzędu, przekazywanie korespondencji na stanowiska pracy, przyjmowanie korespondencji do wysyłki,
- prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta,
- przechowywanie dokumentów prawnych dotyczących organizacji Urzędu (statut gminy, regulamin organizacyjny, regulamin pracy itp. regulujących strukturę i organizację Urzędu),
- prowadzenie ewidencji wydawnictw książkowych zakupywanych do celów służbowych,
- ewidencjonowanie kontroli zewnętrznych,
- obsługa narad, spotkań,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa lub zleconych przez Wójta Gminy,